השפעה דתית בחברה
תפקידו של היועץ הרוחני המתנדב
מאת ל. רון האברד



ב-1973 ערך ל. רון האברד, מייסד דיאנטיקה וסיינטולוגיה, מחקר סוציולוגי בעיר ניו-יורק ומצא חברה שמצבה הורע באופן דרמטי לעומת העיר אותה זכר מימים עברו. מתוך המחקר הזה הוא חזה את המשך דרכה של אותה תרבות: אי-מוסריות משתוללת, אלימות לשם הספורט, ובסופו של דבר טרור כאמצעי פוליטי.

נדרשה דרך כדי לעזור לאחרים לחיות את חייהם ולבנות את עתידם. כתשובה שרטט מר האברד את המתווה לתנועה חברתית, תנועה שתטמיע ערכים אלו מחדש בחברה, וכך תעצור את הנסיגה: תכנית יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה.
 

אנו נמצאים כיום בנקודה קריטית בהיסטוריה. פעולותינו היום יקבעו האם העולם יצעד מכאן קדימה או ימשיך להידרדר לעבר עידן אפל חדש.

חשוב להבין שמצבים רעים לא קורים סתם. הריקבון התרבותי שאנו רואים מסביבנו אינו סתם קורה. הוא נגרם. אם האדם לא יבין את זה, הוא לא יהיה מסוגל להגן על עצמו או להגיע ביעילות אל מגזרים רחבים יותר בחברה.

חברה מסוגלת לשרוד במשך אלפי שנים אלא אם כן היא מותקפת מבפנים או מבחוץ על-ידי כוחות עוינים. כשהתקפה כזאת מתרחשת, יעדיה הראשוניים הם האלים והגיבורים הדתיים והלאומיים של החברה, פוטנציאל המנהיגות שלה וההערכה העצמית והשלמות האישית של החברים בה.

"דת היא התחושה הראשונה של שייכות לקהילה. תחושת הקהילתיות שלך מתרחשת בעקבות נסיון משותף עם אחרים".קרוב לוודאי שהנקודה הקריטית ביותר של התקפה על תרבות היא הניסיון הדתי שלה. במקום שבו ניתן להרוס או לערער מוסדות דתיים, שם ניתן לחתור תחת כל המארג של החברה במהירות או להרוס אותו.

דת היא התחושה הראשונה של שייכות לקהילה. תחושת הקהילתיות שלך מתרחשת בעקבות נסיון משותף עם אחרים. כאשר ניתן להרוס את התחושה הדתית של שייכות לקהילה, וכתוצאה מכך את האמון האמיתי והשלמות האישית, החברה הופכת לארמון חול שאינו מסוגל להגן על עצמו מפני הים המכה ללא רחם.

במשך מאה השנים האחרונות, פחות או יותר, עמדה הדת בפני מתקפה עזה. נאמר לך שזהו "אופיום להמונים", שהיא אינה מדעית, שהיא פרימיטיבית, בקיצור, שהיא אשליה.

אולם מתחת לכל ההתקפות האלו על הדת המאורגנת היתה מטרה עמוקה יותר: הרוחניות של האדם, הטבע הרוחני הבסיסי שלך, הכבוד העצמי ושלוות הנפש. ייתכן שהתעמולה השחורה הזו הצליחה כל-כך שאתה לא מאמין יותר שאתה בעל טבע רוחני אולם אני מבטיח לך שאכן הנך.

למעשה, אין לך נפש, אתה הנך הנפש שלך. במילים אחרות, אתה אינך הספר1 הזה, פנקס הביטוח הלאומי שלך, הגוף או המיינד שלך. אתה הוא אתה.

  1. 1. הכוונה ל-'ספר-העזר של סיינטולוגיה', היות שהמאמר הזה מופיע במקור בהקדמה לספר הזה.